Sauna

Nabízíme finskou saunu pro 2-3 osoby, k dispozici sprcha a ochlazovací bazének pro 1 osobu.

 

O finské sauně

Sauna je název pocházející z finštiny a označuje typickou lázeň především severských národů, která je charakteristická střídavým pobytem osob v prostředí horkého, relativně suchého vzduchu, provázeným intenzivním pocením a následným ochlazováním v chladné vodě, na studeném vzduchu, ve sněhu nebo jen pod chladnou sprchou. Teploty u saunování ve finské sauně jsou okolo 90°C.

Saunování má blahodárný vliv na klidnější činnost srdce, uvolnění dýchacích cest, zmírnění bolesti kloubů a svalů. Návštěvou sauny prospíváte též své duševní pohodě, kdy dochází k ústupu nervozity či případné migrény. Tělo se zde silně okysličuje, rozšiřují se kožní póry a cévy, nastane tedy lepší dýchání kůže a prokrvení končetin. Díky silnému pocení jsou z těla vylučovány též škodlivé látky.

Saunování má také příznivý kosmetický účinek, zlepšuje se vláčnost kůže, její svěžest i vzhled. Pobyt v sauně zaručí zlepšení stavu pokožky. Zbaví se zrohovatělých šupin kůže, nečistot, bakterií a také kvasinek. Již zmíněné střídání teplot obnovuje lymfatické cesty a blahodárně působí na celulitidu.

Zdraví prospěšné vlastnosti solných panelů

Dlouholeté zkušenosti ukazují na skutečnost, že krystalové solní panely podporují léčbu mnohých lidských neduhů a přináší uživatelům psychickou i fyzickou pohodu každý den.

  • jód – zodpovídá za správné fungování štítné žlázy, která řídí metabolismus,
  • vápník – posiluje odolnost organismu, zmírňuje a upravuje funkce oběhové soustavy,
  • hořčík – pozitivně ovlivňuje kardiovaskulární systém,
  • draslík + sodík – má prospěšný vliv na práci srdce a zlepšuje prokrvení kůže,
  • železo – je nezbytnou složkou hemoglobiny, zlepšuje strukturu krve,
  • selen – zpomaluje proces stárnutí kůže.

Krystalická kamenná sůl je přirozený ionizátor, který účinně vylepšuje kvalitu vzduchu uvolňováním záporných iontů. Záporná ionizace vzduchu zlepšuje zdravotní stav a působí podpůrně při léčbě mnohých neduhů, jako jsou: průduškové astma, nemoci plic a průdušek, oběhová nedostatečnost, stavy po infarktu, vysoký tlak, žaludeční a dvanácterníkové vředy, nemoci žaludku a střev, lupenka, záněty kůže, alergie, přecitlivělost, nervózy různého druhu, pokles odolnosti proti stresu a únavový syndrom.

Saunování při nachlazení

Do sauny bychom měli chodit jen tehdy, když jsme zdraví a v kondici. V léčení horečky nebo chřipky nám nepomůže, a ještě bychom nakazili ostatní.

Saunování dětí

Saunování dětí se nijak zásadně neliší od saunování dospělých. Rodiče hlavně musí dbát na to, aby délka pobytu v sauně odpovídala aktuálnímu zdravotnímu stavu dětí a tomu, jak jsou zvyklé snášet horko. Při saunování dětí se obecně doporučuje opakovat saunu maximálně třikrát, děti vystavit nižší teplotě kolem 86 °C (to znamená neposazovat je na horní lavice), ve zvýšené míře dbát na odpočinek a přísun tekutin.

Saunování v těhotenství

Zda je saunování vhodné i v období těhotenství, to je, zvláště v poslední době, velmi diskutovaná otázka. Těhotenství je „jiný stav“, takže pro něj platí určitá zvláštní pravidla. Žena zvyklá trápit tělo několikrát týdně aerobikem, také pravděpodobně v těhotenství zkusí saunu. Žena, která chce v těhotenství navštěvovat saunu, musí být absolutně zdravá a bez komplikací.

Saunování v létě

.

Chodit do sauny je však zdravé i v teplém počasí, a to z mnoha důvodů, proto ani v létě saunování nezanedbávejte. Jednak jde o to, že příznivé účinky sauny na zdraví, ať už se to týká posílení imunity, anebo léčby konkrétních problémů, jsou výraznější a trvalejší tehdy, pokud je saunování pravidelné. Máte-li například dýchací či pohybové potíže, saunu byste měli navštěvovat po dobu celého roku, pokud možno ve stejném režimu. Odborníci doporučují chodit do sauny alespoň jednou týdně.

Saunování v létě navíc skýtá další výhody. V teplém počasí má mnoho lidí potíže s nadměrným pocením, které pravidelné návštěvy sauny dokáží regulovat, protože saunování zlepšuje schopnost automatické termoregulace těla. Díky tomu bude vás organismus také lépe reagovat na přechody z tepla do zimy a naopak. Ty jsou zároveň hlavními příčinami letních nachlazení, kterým můžete poctivými návštěvami sauny hravě předcházet.